Thursday, July 23, 2009

Kenyataan fitnah


Kenyataan menyebut Kerajaan Negeri Pulau Pinang pada 2004 telah meluluskan penjualan tanah kepada kroni dengan harga di bawah harga pasaran iaitu RM 6.42 juta dan telah diberi diskaun 50% iaitu RM 3.21 juta.

Pemberimilikan tanah Kg Buah Pala kepada Koperasi adalah bagi mengantikan tanah milik koperasi di lot 338 telah diserahkan semula kepada Kerajaan Negeri atas faktor keperihatinan. Maka tidak wajar perkara ini dikatakan kroni kerana kerajaan pada masa tersebut begitu perihatin dengan gerakkan koperasi berbanding dengan kerajaan sekarang yang kurang membantu gerakan koperasi.

Pemilihan Nusmetro Venture Sdn. Bhd sebagai pemaju bagi pembangunan Kg Buah Pala adalah dibuat oleh mesyuarat agong khas koperasi dan bukan ditentukan oleh kerajaan pada masa tersebut. Pihak koperasi begitu terkilan dengan beberapa kenyataan yang tidak benar dan boleh menjejaskan imej koperasi.Koperasi tiada niat untuk bermusuhan dengan mana-mana pihak dan harapan koperasi agar perkara ini diselesaikan dengan adil.

No comments:

Post a Comment